Floattherapie

Praktijk Waterland Heenvliet beschikt over een prachtige ruimte waarin u gebruik kunt maken van ons floating bad. Dit wordt ingezet als floattherapie, maar u kan ook “vrij floaten”.

Floaten is gewichtloos drijven op ruim 30 cm speciaal zout, magnesiumsulfaat water in een speciaal floatingbad. Elke spier in het lichaam is in de gelegenheid volledig te kunnen ontspannen. In dit bad kunt u volledig tot rust komen.

Floaten reduceert de productie van stresshormonen en stimuleert tegelijkertijd de productie van andere hormonen die een groot gevoel van welbehagen creëren. Het lichaam herstelt zich en komt in “evenwicht”. Verder vermindert floaten de klachten bij chronische pijn, zoals bij reuma, fybromialgie, MS, spier- en sportklachten, psoriasis en andere huidaandoeningen.

Op Voorne Putten is Praktijk Waterland Heenvliet uniek met dit concept. Wij integreren floating, waar mogelijk, in onze chronische pijn programma’s.

U kunt ook individueel binnen ons Therapiecentrum gebruik maken van de floating, daarvoor is een strippenkaart te koop.

De positieve effecten van floattherapie zijn ongekend (en wetenschappelijk aangetoond).

Naast de wellness beleving wordt er op medisch gebied veel bereikt met de diverse Floatbehandelingen. Verschillende specifieke klachten worden eventueel in overleg met werkgever, ARBO-arts en/of verzekeraar te lijf gegaan met zeer goede resultaten, waardoor het ziekteverzuim wordt gereduceerd of voorkomen.

Floating centrum Heenvliet is onderdeel van Praktijk Waterland-Heenvliet.

Praktijk Waterland-Heenvliet

Neem contact met ons op

Klik hier voor informatie over uw privacy